Frakt, betalning och retur

Frakt, betalning och retur

Mottagna beställningar levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar. Under högsäsong och realisationer kan leveransen ta lite längre tid. FuelBox levereras med Schenker och du kan spåra ditt paket när det skickas från oss.

Frakt tillkommer när du beställer FuelBox, fraktpriset ser du i kassan. Du kan betala med Payson faktura, internetbank eller kortbetalning.

Du har ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentlagstiftning, från det att du eller ett ombud till dig har tagit emot varan. Vill du ångra ditt köp ska du meddela FuelBox AB detta genom att kontakta oss på info@fuelbox.se. Vi skickar då en returadress till dig.

 

Allmänna villkor

1. Avtal

Dessa villkor gäller när du som konsument gör en beställning via www.fuelbox.se. Avtal ingås mellan dig och FuelBox AB, organisationsnummer 559069-3684. Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via Sajten.

För att kunna göra ett köp via fuelbox.se måste du acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren, godkänner du att du tagit del av informationen i detta avtal.

Ett avtal om köp ingås först när FuelBox bekräftat din beställning genom att skicka dig en orderbekräftelse från FuelBox per e-post. Du måste vara minst 18 år för att handla i vår nätbutik.

2. Pris och betalning

Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte fraktavgifter, som anges separat.

Du kan betala med Visa, Master, Internetbank eller Faktura.

Vid fakturabetalning eller delbetalning kan FuelBox eller våra samarbetspartners komma att göra en kreditupplysning. Du kommer i sådant fall upplysas om detta.

3. Moms och tull

Priser i webbshoppen är angivna inklusive moms om 25 %. När du beställer en vara från ett annat EU-land behöver du inte betala tull, moms eller några andra skatter för varan.

När du beställer vara från ett land utanför EU skal varan tulldeklareras. Moms utgår inte vid beställningar där leverans sker till land som inte är medlemsstat i EU. Tullkostnader kan tillkomma beroende av lagstiftningen i det land till vilket beställningen levereras. Eventuella avgifter för moms och tull betalas av kunden.

4. Överlåtelse 

FuelBox AB förbehåller sig rätten att till tredje part överlåta eller pantsätta betalningsfordringar inklusive avbetalningar som har uppstått i samband med leveransen av varan.

5. Leverans och orderbekräftelse 

Mottagna beställningar levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar inom Sverige. Under högsäsong och realisationer kan leveransen ta lite längre tid. Vi rekommenderar att du kontrollerar din orderbekräftelse, med hänsyn till antal varor, typ av vara och så vidare. Vänligen kontakta oss så snart som möjligt om orderbekräftelsen inte samsvarar med din beställning.

FuelBox levereras med Schenker och du kan spåra ditt paket när det skickas från oss.

6. Ångerrätt och retur

Du har ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentlagstiftning, från det att du eller ett ombud till dig har tagit emot varan. Vill du ångra ditt köp ska du meddela FuelBox AB detta genom att kontakta oss på info@fuelbox.se. Vi skickar då en returadress till dig, och varan ska skickas i retur oanvänd, i fint skick och i originalkartong. Du måste själv betala returportot och vi rekommenderar att returen skickas som rekommenderad post med mottagningsbevis.
Så snart vi mottagit och behandlat din retur så skickar vi dig en bekräftelse via mail, och startar processen för din återbetalning.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade oss om att du vill utnyttja din ångerrätt.

Ångerrätten gäller inte för varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel så som till exempel personlig gravering.

7. Reklamation

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande lagstiftning om konsumentskydd. Det innebär att du kan få en felaktig produkt reparerad, utbytt eller återbetald. Du kan även få en prisreduktion beroende på den faktiska situationen. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta FuelBox så snart som möjligt efter att felet upptäckts.

8. Försenad leverans 

Om varan till konsumenten blir försenad eller inte kommer fram inom senast 30 dagar efter beställningen, och detta inte har orsakas av köparen, har konsumenten rätt att kräva att affären fullföljas eller häva köpet.

FuelBox ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som FuelBox inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits.

9. Ej uthämtade paket

Ifall du inte hämtar ut  ditt paket från ombudet så skickas det automatiskt tillbaka efter 14 dagar har passerat. Om du ej hämtar ut din försändelse debiteras du 150 SEK som kompensation för frakt och omkostnader. Om du inte vill behålla ordern är det viktigt att du hämtar ut paketet från ombudet och kontaktar oss för att göra en retur.

10. Tvist

Om du är missnöjd med varor som du har beställt online från vår hemsida, kontakta oss på info@fuelbox.se. Vid reklamationer och eventuell tvist som vi inte lyckas lösa, kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden.